top of page
אודות
מוזיאון בית ראשונים ברמת השופט. האוסף הארכיאולוגי נאסף בראשיתו על ידי יצחק מנדל מוזיאון זה ממוקם באחד המבנים הראשונים של הקיבוץ, נבנה ב1942, כולו בנוי מאבן מקומית ומעט מלט, הסיבה היא מחסור במלט עקב מלחמת העולם ה-2.
המבנה בעל 4 חדרים ללא שירותים או מקלחת ובכל חדר גרה משפחה או משפחה ופרימוס.
לא היה מקום לכולם והרבה משפחות גרו באוהלים.
איסוף הארכיאולוגה נמשך על ידי בנו של יצחק, שלמה מנדל, מייסד ומנהל את בית הראשונים.
בשנות ה50 של הקיבוץ הוחלט להפוך בית זה למוזיאון לתולדות הישוב ואז גם נעשו בו שינויים.
היום בבית זה 4 אגפים - ארכיאולוגיה, חדר לכלי עבודה ופריטים צבאיים, אוסף מקטרות וחדר ובו כלי בית מחיי היום יום וגם טלפונים מסוגים שונים.

bottom of page